Ten weekend chcieliśmy spędzić w Gdańsku.Dziś mieliśmy uczestniczyć w Paradzie Niepodległości🇵🇱 i zajadać się najlepszymi rogalami świętomarcińskimi!🥐
Choroba pokrzyżowała nam plany, zostaliśmy w domu,ale nie wszystko stracone! 
Przy planszówkach odwiedzimy nie tylko Gdańsk, ale całą Polskę, zjemy rogala (może nie z Gdańska, ani Poznania - @lidlpolska ratuje sytuację), ale przede wszystkim wspólnie spędzimy ten piękny dzień!☀️ #polska🇵🇱 #niepodległa #razemnajlepiej #graplanszowa #odkrywamypolskę #rogaleświętomarcińskie #rogalemarcinskie #rogalmarcinski #poland #family #coffee #dessert #pysznie #cudownydzień #polskaniepodległa #kochampolske #wyjatkowydzien #naszeswieto

Ten weekend chcieliśmy spędzić w...

Dziś bawiliśmy się wszyscy!👪 Kolejna edycja konkursu Zabawka Roku, jak zawsze przebiegała na najwyższym poziomie! Pochwalę się Wam, że już po raz siódmy miałam przyjemność być członkinią jury tego konkursu i pomimo tego, że ocenianie zabawek i produktów dla dzieci oraz rodziców było bardzo przyjmnie, to z pewnością nie było łatwe! 
#zabawkaroku #zabawkaroku2019 #konkurs #zabawki #gryplanszowe #mamaisyn #jury #zabawa #toys #pomyslnaprezent #gift #forkids #corazblizejswieta #prezentpodchoinke #funny #play #games #motherandson #likemummylikeson #@brant_hotel @zabawkowicz

Dziś bawiliśmy się wszyscy!👪 Kolejna...

Inka! 🍁🍂🧡 #nowyczlonekrodziny #inka #dog #samoyed #samoyedpuppy #puppy #friends #family #przyjaciel #białypies #pluszak #happy #dogsofinstagram

Inka! 🍁🍂🧡 #nowyczlonekrodziny #inka #dog...

Mum&Son! ❤
#razemnajlepiej #mamaisyn #motherandson #love #family #together #travel #outdoor #trekking #mountains #Łysica #goryswietokrzyskie #świętokrzyskie #poland #goryzdzieckiem #wspólnewędrowanie #travelgram #instamama

Mum&Son! ❤ #razemnajlepiej #mamaisyn #motherandson...

Halloween!🎃 #halloween #halloweentime #pumpkin #scary #funny #zabawa #czaszabawy #czasnahalloween #bedziestrasznie #monster

Halloween!🎃 #halloween #halloweentime #pumpkin #scary...

Znów poczuć się jak dziecko....❤ Cudownie!
Fot. @magdatomaszewskafotografia

#feelinglikeakid #happies #weekendtime
#zabawa #karuzela ##wesolemiasteczko #jakdziecko #mama #women #mummy #likeakid #szczesliwirodzice #szczesliwedziecko

Znów poczuć się jak dziecko....❤...

Potwornie pyszne słodkości!🎃🍨 #dessert #tiramisu #halloweencake #halloweendesserts #cookies #jelly #forkids #słodkości #omnomnom #pyszne #galaretka #dziecitokochają #energylandia #kawiarnia

Potwornie pyszne słodkości!🎃🍨 #dessert #tiramisu...

Z Babcią i Dziadkiem jak zawsze najlepiej! 🧡
@magdatomaszewskafotografia
#najlepsi #babcia #dziadek #wnuki #halloween #energylandia #cudownyczas #pumpkin #grandparents #family #happies #zator #parkrozrywki #polska #razemnajlepiej

Z Babcią i Dziadkiem jak...

Szczęśliwe dzieci to szczęśliwi rodzice!❤
Fot. @magdatomaszewskafotografia

#szczesliwedziecko #szczesliwirodzice
#zabawa #karuzela #parkrozrywki #energylandia #funny #happykids #autumn #sunnyday #colour #travel #poland #kids #happies

Szczęśliwe dzieci to szczęśliwi rodzice!❤...

Bez wątpienia najpiękniejsza atrakcja w Energylandii! 🎠❤ #karuzela #energylandia #zator #zabawa #familytime #cudownyczas #funpark #weekend #happykids #rodzinnepodróże #sunnyday #lovethistime

Bez wątpienia najpiękniejsza atrakcja w...

Jak i kiedy ćwiczyć w ciąży?

www.pinterest.com
Dziś mam dla Was wyjątkowy wpis gościnny
dotyczący aktywności fizycznej w czasie ciąży.
Temat ważny nie tylko
dla mam, które już spodziewają się dziecka, ale również dla tych, które dopiero
planują powiększenie rodziny.
Ciąża
– kiedy ćwiczyć?
     Ćwiczenia
w ciąży oraz po porodzie są bardzo ważne. Przemiany zachodzące w tym
szczególnym dla każdej kobiety czasie nie generują żadnych przeciwwskazań
fizjologicznych do uprawiania aktywności fizycznej. Wykazano, iż wydolność
wysiłkowa kobiet w czasie ciąży jest porównywalna do wydolności kobiet przed
zajściem w ciążę.
Zatem,
gdy dowiesz się, że w Twoim brzuszku rozwija się nowy człowieczek, nie
spoczywaj na laurach zajadając się za dwoje z czterema literami ułożonymi w
wygodnej pozycji na kanapie przed telewizorem!
  Oczywiście
każda kobieta i każda ciąża powinna być rozpatrywana indywidualnie.
Bezwzględnie przed rozpoczęciem ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem
prowadzącym. Przed wejściem na ulubione zajęcia fitness, powinnaś powiedzieć
instruktorowi o dobrej nowinie, aby mógł lekko zmodyfikować ćwiczenia, żeby nie
zaszkodzić Tobie i maluszkowi.
Wskazaniem do aktywności fizycznej jest ciąża
fizjologiczna, którą stwierdza LEKARZ PROWADZĄCY.
Pinit
Ciąża
składa się z trzech trymestrów:
Trymetr
pierwszy (do 12 tyg. ciąży) – okres największych zmian
Trymestr
drugi(do 24 tyg. ciąży)
Trymestr
trzeci (25-40 tydzień ciąży)
Jeżeli
nie ćwiczyłaś przed ciążą, nie porywaj się z motyką na słońce! Pierwszy
trymestr jest okresem największych zmian w Twoim ciele i wparowanie w codzienny
rozkład dnia z treningiem nie jest najlepszym pomysłem. Skonsultuj się z
lekarzem i rozpocznij lekkie treningi od trymestru drugiego, kiedy Twoje ciało
i płód ulegnie wzmocnieniu.
Dlaczego
warto ćwiczyć podczas ciąży?
1. Podniesiesz
swoją przemianę materii i unikniesz zbędnych kilogramów
2. Zwiększysz
poziom endorfin i poprawisz sobie nastrój
3. Poprawisz
funkcjonowanie bardzo ważnego podczas ciąży układu krążenia i oddechowego
4. Zmniejszysz
ryzyko wystąpienia patologii ciąży
5. Zminimalizujesz
ryzyko obrzęków, kurczów łydek, żylaków
6. Złagodzisz
bóle brzucha
7. Szybciej
dojdziesz do dobrej formy po porodzie
8. Unikniesz
lub złagodzisz zaparcia
9. Poród
będzie znacznie lżejszy
Pinit
www.pinterest.com
Jak
nieodpowiednia aktywność fizyczna wpływa na rozwój płodu?
·   zbyt wysoka temperatura podczas ćwiczeń może uszkodzić
płód (powyżej 40’C)
·  podczas intensywnego wysiłku krew skupia się w
mięśniach, które pracują co może skutkować niedotlenieniem dziecka
· ryzyko przedwczesnego odklejenia łożyska i porodu przy
intensywnym wysiłku.

 

Pinit
Widzisz?
Dlatego właśnie należy poinformować trenera, instruktora o Twoim stanie. Dobrze
dobrane ćwiczenia i ich prawidłowe wykonywanie nie zaszkodzą, a POMOGĄ w rozwoju
płodu. Te wykonywane na własną rękę, nieświadome mogą BARDZO ZASZKODZIĆ!
 
W
czasie ciąży można wykonywać ćwiczenia:
·     ogólno kondycyjne
·     korygujące postawę
·     izometryczne
·     oddechowe torem brzusznym
·     specjalizacyjne przy bólach kręgosłupa
·     wzmacniające i ulelastyczniające mięśnie dna miednicy
·     wzmacniające mięśnie grzbietu, kończyn i klatki
piersiowej
·     relaksujące i rozluźniające
Pinit
 

Większość kobiet w ciąży może uprawiać sport w małym
lub umiarkowanym stopniu intensywności. Kobiety, które przed ciążą regularnie
ćwiczyły, z powodzeniem mogą kontynuować dotychczasowe treningi ze zwróceniem
uwagi na zmniejszenie intensywności i dodanie ćwiczeń dla ciężarnych. Natomiast
kobiety rozpoczynające ćwiczenia w okresie ciąży muszą zwrócić uwagę na bardzo
ostrożne dobieranie ćwiczeń o małej intensywności.
Jesteś
w ciąży? NIE ĆWICZ, gdy masz:
  • cukrzycę,
  • odmiedniczkowe
    zapalenie nerek,
  • przeziębienie,
  • choroby
    infekcyjne z gorączką,
  • nadciśnienie
    tętnicze
  • niewydolność
    ciśnieniowo-szyjkową,
  • łożysko
    przodujące,
  • krwawienia,
  • stan
    przedrzucawkowy,
  • niedokrwistość
    dużego stopnia,
  • zagrożenie
    przedwczesnym porodem,
  • ciążę
    bliźniaczą, trojaczą,
  • wcześniejsze
    poronienia.
Tętno podczas ćwiczeń u kobiet w ciąży powinno wynosić
50-65% tętna maksymalnego! NIE WIĘCEJ!
Pomóż sobie szybko wrócić do formy! ĆWICZ!
Uprawianie
sportu po porodzie jest bardzo istotne przy rekonwalescencji każdej kobiety.
Nie powinno się czekać, aż wszystko się samo zagoi. Dzięki aktywności Twoje
mięśnie i więzadła, które uległy znacznemu rozciągnięciu i osłabieniu szybko
wrócą do stanu sprzed ciąży.
Po
porodzie można rozpocząć delikatne ćwiczenia już w pierwszej dobie. Mowa tu o bardzo delikatnych ćwiczeniach.
Normalne zestawy ćwiczeń należy rozpocząć dopiero ok. 6 tygodni po porodzie
powoli stopniując ich intensywność.
     Za wpis serdecznie dziekuję mojej  siostrze Madzi – instruktorce fitness 🙂
Kasia
signature

Subscribe so you don’t miss a post

Sign up with your email address to receive news and updates!

A ty co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 Komentarz

Zarejestruj się, aby otrzymywać informację na temat najnowszych wpisów, porady dotyczące podróży z dzieckiem i nowości o najlepszych dziecięcych gadżetach.

Poprzedni
Chroń dziecko przed komarami
Jak i kiedy ćwiczyć w ciąży?