Please enter an Access Token

Zaplanuj rodzinne wakacje na Zakynthos!

Myślę, że nie my jedni już się nie możemy doczekać nowego, lepszego roku. Ten wystraczająco dał nam w kość. Wiecie, jak bardzo lubimy podróżować, a w tym roku z tylu wyjazdów musieliśmy zrezygnować! Mam nadzieję, że wkrótce sytuacja zarówno w naszym kraju, jak i na całym świecie będzie spokojniejsza, a my będziemy mogli bezpiecznie podróżować. Jeszcze nie wiemy, jaki kierunek wybierzemy na najbliższe lato, ale z pewnością możemy Wam polecić wakacje na Zakynthos, niezwykle urokliwej greckiej wyspie! Nam udało się ją odwiedzić w październiku ubiegłego roku i pomimo tego, że w Polsce było już całkiem chłodno, to tam mieliśmy niemalże wymarzoną pogodę zarówno na odpoczynek, jak i zwiedzanie.
Na stronie polskiego biura podróży Itaka znajdziecie dużo  ofert wakacji na Zakynthos  z najróżniejszymi hotelami, terminami i miasteczkami do wyboru. A ponieważ Zakynthos jest niewielką wyspą, to bez względu na to, gdzie się zatrzymacie, będziecie mogli odkryć każdy jej zakątek. My w Grecji spędziliśmy cudowny czas, przywieźliśmy do domu masę pięknych wspomnień i z wielką ochotą jeszcze tam wrócimy!

Co  udało nam się zobaczyć na Zakynthos?

Tak naprawdę wyspę Zakynthos zwiedziliśmy w dwa dni. Wyspa nie jest duża, ma około 40 km długości i 20 km szerokości i bez problemu można ją objechać w jeden dzień. My się nie spieszyliśmy, a delektowaliśmy tym, gdzie jesteśmy i co widzimy. Zwiedziliśmy Zakynthos od strony morza i od strony lądu. Zobaczyliśmy najpiękniejsze atrakcje wyspy, a nawet więcej. Mieliśmy to szczęście, że udało nam się zabłądzić w jednym z uroczych miasteczek, dzięki czemu zobaczyliśmy „prawdziwą” Grecję i jej mieszkańców,  a nie tylko atrakcje przygotowane dla turystów.
Zakynthos jest przepiękną wyspą. Na turystów czekają tu strome klify, morze o różnych odcieniach błękitu, jaskinie, podwodne skały, gaje oliwne, pachnące drzewka owocowe, klimatyczne miasteczka i cudowne widoki, których z pewnością nigdy nie zapomnimy. Zobaczcie sami!

Navagio Beach – Zatoka Wraku. To bez wątpienia najpopularniejsza atrakcja Zakynthos, którą niektórzy uważają za przereklamowaną. Ja nigdy się z tym nie zgodzę! Widzieliśmy Zatokę Wraku z punktu widokowego, a dzień wcześniej byliśmy na samej plaży. To miejsce, które trzeba odwiedzić!

Plaża Navagio Beach uznawana jest za jedną z najpiękniejszych plaż na świecie, a zawdzięcza to krystalicznej wodzie o turkusowym odcieniu. Zatokę otaczają wysokie, prawie 300 metrowe wapienne klify, a sama woda zawiera bardzo duże ilości soli wapnia, które wpływają na jej kolor.
U stóp klifu stoi słynny wrak statku Panagiotis. Grecy mówią, że był to statek przemytników, którzy nielegalnie przemycali papierosy dla włoskiej mafii. W 1980 r. płynęli z Turcji i uciekając przed strażą przybrzeżną statek rozbił się i utknął na mieliźnie. Dziś podziwiają go turyści z całego świata.
Więcej o Zatoce Wraku przeczytacie w tym wpisie:
PinitCzy warto lecieć na Zakynthos jesienią
Pinit

Blue Caves czyli Błękitne Groty podobnie jak Zatoka Wraku należą do najbardziej rozpoznawalnych i najchętniej odwiedzanych miejsc na wyspie. Są to wysokie łuki skalne z krystaliczną, błękitną wodą, która staje się jeszcze piękniejsza, kiedy podświetlą ją promienie słońca. Duże statki ze względu na swój rozmiar nie wpłyną do jaskiń, ale małymi motorówkami czy łódkami można pod nimi przepływać.

Przylądek Skinari jest miejscem idealnie nadającym się na pocztówkę z Grecji. To najdalej wysunięta na północ część Zakynthos, na której znajduje się latarnia morska, charakterystyczne zabytkowe wiatraki, tawerna i przepiękny widok na Kefalonię! To stąd można się wybrać na wycieczkę do Błękitnych Grot; wystarczy schodkami zejść do miejsca, z którego wypływają łódki.

Xigia Beach. Plaża Xigia to prawdziwe, naturalne SPA. Z mętnej wody, o dość nieprzyjemnym zapachu wydobywa się siarka, która wykazuje właściwości zdrowotne i pielęgnacyjne. Warto mieć jednak na uwadze fakt, że nawet następnego dnia po kąpieli w siarkowej wodzie, od kąpiącego się czuć zapach siarki, co nie musi być przyjemne 😉

Pinit

Agios Sostis. Niewielkie portowe miasteczko, położone nieopodal Laganas słynie z wysepki Cameo Island i prowadzącego do niej drewnianego mostku. Na wyspie mieści się bar, odbywają się to śluby i różne uroczystości. Kiedy tu przyjechaliśmy na mostu wisiała zatrzaśnięta kłódka i niestety nie udało nam się dojść na wyspę, ale już sam widok był wart odwiedzenia Agios Sostis.

Port Agios Nikolaos. To naprawdę piękne miejsce! Z portu Agios Nikolaos można wypłynąć do Błękitnych Grot, do Zatoki Wraku i w rejs do żółwi Caretta-Caretta. Można tu wypożyczyć motorówkę, łódkę i kajak. Żałowałam, że nie było rowerków wodnych, bo chętnie byśmy skorzystali. Przy samym porcie znajduje się niewielka kamienista plażą, są klimatyczne tawerny, urocze sklepiki i piękne widoki!

Exo Hora to wioska, która nie wyróżniałoby się niczym spośród innych greckich wiosek, gdyby nie fakt, że w samym jej centrum rośnie najstarsze greckie drzewo oliwne! Turyści zatrzymują się, żeby zrobić zdjęcie ponad 2500 letniego drzewa i my wcale nie byliśmy inni.

Pinit

Banana Beach. Julek uwielbia morskie kąpiele, dlatego nie mogliśmy pominąć jednej z najsłynniejszych plaż rekreacyjnych Banana Beach. Dotarliśmy tu dość późno, ale za to kąpaliśmy się przy zachodzie słońca!
Przed wyjazdem dużo czytałam o Zakynthos i o plaży Banana Beach, jednak przyznam, że nie zrobiła na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia. Plaża jak plaża. Ja się cieszę z radości Julka i kąpieli w ciepluteńkiej, bardzo przyjemnej wodzie!

Cudowne widoki, urocze miasteczka i drzewka owocowe. Odwiedzając te wszystkie wymienione miejsca widzieliśmy znacznie więcej. Po drodze zatrzymywaliśmy się przy punktach widokowych, schodziliśmy do morza, zbieraliśmy muszle, zachwycaliśmy się krajobrazami, drzewkami oliwnymi, wyrobami ceramicznymi, kupowaliśmy lokalne miody, oliwy i słodycze!

Zakynthos jest naprawdę piękną i atrakcyjną wyspą, dlatego jeśli zastanawiacie się czy warto ją odwiedzić podczas rodzinnych wakacji, to zdecydowanie Was do tego namawiamy!

Kasia
signature

Subskrybuj, aby nie przegapić żadnego wpisu

Podaj swój adres email i bądź na bieżąco z nowościami na blogu :)

A ty co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Brak Komentarzy.

Poprzedni
Świąteczne filmy dla całej rodziny na Netflix
Zaplanuj rodzinne wakacje na Zakynthos!