Please enter an Access Token

Jaworowa Osada doskonała na rodzinny wypoczynek w Beskidach

Polacy często dzielą się na tych, którzy lubią albo góry, albo morze. Z nami jest troszkę inaczej. Uwielbiamy zarówno Bałtyk, jak i Tatry, Karkonosze, Bieszczady czy Beskidy! Każdego roku trzy tygodnie wakacji spędzamy na wybrzeżu, na obozie harcerskim w Krynicy Morskiej, a po górskich szlakach wędrujemy przede wszystkim w weekendy, o różnych porach roku. Uwielbiamy poznawać Polskę i odkrywać najpiękniejsze i nie zawsze znane zakątki naszego kraju i nie ukrywam, że całkiem fajnie nam to wychodzi, a naszym ostatnim odkryciem jest niewielka miejscowość w Beskidzie  Śląskim – Brenna i Jaworowa Osada, w której zamieszkaliśmy (zobacz TUTAJ).

Pinitjaworowa osada

Nie wiem, jak to się stało, że wcześniej nie pojawiliśmy się w Brennej, ale lepiej późno, niż wcale. Brenna to mała, a niezwykle spokojna i urokliwa miejscowość w powiecie cieszyńskim, leżąca u stóp Kotarza. Osoby lubiące aktywny wypoczynek i górskie wędrówki mogą się wybrać na Stary Groń, wspomniany Kotarz, Trzy Kopce Wiślańskie, Błatnią czy Równicę. Rodzinom z małymi dziećmi spodobają się szlaki spacerowe z Bajkowym Szlakiem Utopca na czele i ścieżki przyrodnicze, takie jak: ścieżka przyrodniczo-dydaktyczna po górze Bucze.

Pinitbrenna

Brenna to też doskonała baza wypadowa m.in. do Cieszyna czy Pszczyny. Nam się udało odwiedzić oba miasteczka i jesteśmy zachwyceni! Wyjeżdżając z Jaworowej Osady, w ciągu 20 minut znaleźliśmy się w Cieszynie, gdzie wybraliśmy się do Parku Pokoju, zwiedziliśmy Rynek i Stare Miasto, przepiękną Cieszyńską Wenecję, Wzgórze Zamkowe, Wieżę Piastowską z XIV wieku, zobaczyliśmy słynną Rotundę, która widnieje na banknocie 20 zł i Studnię Trzech Braci, z którą związanych jest wiele legend.

Pinitcieszyn z dzieckiem

Kolejnego dnia wybraliśmy się do Pszczyny, a tam odkrywaliśmy zakątki słynnego Pałacu, którego początki sięgają XI wieku i spacerowaliśmy po jednym z najpiękniejszych polskich parków pałacowych!

Pinit

Podczas czerwcowego weekendu w Brennej zatrzymaliśmy się nowiutkim, drewnianym domku „Hanka” należącym do Jaworowej Osady. Zamieszkaliśmy tu z przyjaciółmi i spędziliśmy wspólnie fantastyczny czas!

PinitJaworowa Osada

Domek jest piękny, elegancki i bardzo komfortowy! Na parterze znajduje się duży salon z jadalnią, doskonale wyposażonym aneksem kuchennym, łazienka z prysznicem i taras, z którego rozpościera się bajeczny widok na góry. W kuchni jest wszystko, czego możecie potrzebować do przygotowania posiłków. Nie brakuje garów, patelni, naczyń, szklanek, filiżanek, kieliszków czy ekspresu do kawy. Zobaczcie, jaka to oszczędność miejsca w walizce!

Pinit
Pinitjaworowa osada jaworowa osada jaworowa osada jaworowa osada

Na piętrze są dwie stylowo urządzone sypialnie, a widok z ich okien zachwyca! Każda z sypialni wyposażona jest w duże łóżko małżeńskie, łóżko pojedyncze, a także pojemne szafy na ubrania i szafki nocne. Dla naszej „szóstki” to było idealne rozwiązanie. Wspólnie spędzaliśmy czas w salonie i w ogrodzie, wspólnie przyrządzaliśmy i jedliśmy posiłki, oglądaliśmy mecze, grillowaliśmy, a pod koniec dnia odpoczywaliśmy już w swoich sypialniach.

Pinitjaworowa osada
Pinitjaworowa osada jaworowa osada jaworowa osada

Domek „Hanka” kryje w sobie pewną niespodziankę, którą zachwycone były nasze dzieci! Chłopcy przenieśli się na najniższe piętro, gdzie znajdował się niewielki „salonik”, druga łazienka i sauna, z której niestety nie zdążyliśmy skorzystać, ale zamierzamy to kiedyś nadrobić 🙂 Gdybyście chcieli odwiedzić Jaworową Osadę większą grupą osób, to bez problemu się tu pomieścicie, ponieważ zarówno w salonie głównym, jak i tym ukrytym (tak to nazwały nasze dzieci :)) są dodatkowe miejsca do spania.

W Jaworowej Osadzie naprawdę odpoczęliśmy. Udało nam się dużo zobaczyć, dużo zwiedzić, ale nie zabrakło czasu na prawdziwy wypoczynek. Grillowaliśmy, wypoczywaliśmy na leżakach, zachwycaliśmy się cudnymi wschodami i zachodami słońca, spacerowaliśmy, rozmawialiśmy, a dzieci bawiły się na placu zabaw, skakały na trampolinie, grały w piłkarzyki i wygłupiały się. To był fajny czas 🙂

Jaworowa Osada to miejsce, które zachwyci rodziny z dziećmi, grupy przyjaciół, turystów z czworonogami (nasza Inka była tu bardzo mile widziana) i osoby, które chcą odpocząć we dwoje. Jest tu cicho, spokojnie, klimatycznie, po prostu bajecznie!

Jaworowa Osada

Brenna, ul. Jaworowa 24

tel. 730-894-949,

email: nocleg.brenna@gmail.com

A tutaj możecie bezpośrednio sprawdzić ceny i dostępność domków: https://book-111933.otelms.com/

Kasia
signature

Subskrybuj, aby nie przegapić żadnego wpisu

Podaj swój adres email i bądź na bieżąco z nowościami na blogu :)

A ty co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Brak Komentarzy.

Poprzedni
Witaminy dla kobiet w ciąży, o których trzeba pamiętać!