Please enter an Access Token

10 propozycji na rodzinną wycieczkę w Świętokrzyskie

Podróże, wycieczki, górskie wędrówki, odkrywanie nowych miejsc i kultur od zawsze były moją pasją. Pojawienie się na świecie Julcia wcale tego zmieniło, ale z pewnością wpłynęło na kierunek naszych podróży, które wzbogaciły się o miejsca, które warto odwiedzić z dziećmi. Kiedy tylko mamy okazję staramy się wyjeżdżać, poznawać nowe miejsca i na nowo odkrywać te, które już poznaliśmy.

Mieszkamy u podnóża gór świętokrzyskich, a w całym naszym województwie znajdują się dziesiątki miejsc, które zachwycają dzieci i dorosłych. Kolorowe pasiaki świętokrzyskie, gołoborza otaczające Łysicę, zamki, klasztory, ruiny, szlaki górskie doskonale poznałam podczas harcerskich wędrówek. Odkąd jest z nami Juluś odkrywamy świętokrzyskie z innej strony – bardziej rodzinnej, ale równie pięknej!

Świętokrzyskie dla dzieci – co warto zobaczyć!

JuraPark – Bałtowski Kompleks Turystyczny
Zobaczycie tu nie tylko dinozaury 🙂 Poza ścieżką dydaktyczną JuraParku, przy której znajdują się modele wielkich gadów, możecie zwiedzić również Muzeum Jurajskie, Gondwanę, Sabatówkę – Wioskę Czarownic, Prehistoryczne Oceanarium, Żydowski Jar czy Miniatury Polskich Zamków.
I to nie koniec atrakcji 🙂 Jest też duży plac zabaw, Park rozrywki, Kino emocji 5D i przepiękny Zwierzyniec Bałtowski, który zapewni wspaniałe przeżycia – nie tylko dzieciom 🙂
Zimą znajduje się tu Wioska Świętego Mikołaja, Kraina Królowej Śniegu, Snowpark i stacja narciarska!
Naszą relacje z pobytu w Bałtowie przeczytacie TUTAJ.
PinitJuraPark, Bałtów, Park Dinozaurów
Pinitjurapark, bałtów, park dinozaurów
Pinitjurapark, bałtów, zwierzyniec, schoolbus
Pinitjurapark, bałtów, park miniatur
Kompleks Świętokrzyska Polana
To kolejne miejsce pełne atrakcji dla dzieci i dorosłych. W świętokrzyskich Chrustach obok Zagnańska znajdziecie: Park Miniatur Świętokrzysko – ponad 20 miniaturowych budowli naszego regionu (m.in. Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach, Wielki Piec w Starachowicach, Zamek w Chęcinach, Pałac w Kurozwękach), Oceanikę – wielkie akwaria ze zwierzętami wodnymi z całego świata i to co najbardziej się spodoba najmłodszym – Krainę Zabawy. Gwarantuję, że kiedy tu wejdziecie, to nie będzie łatwo wyjść 🙂
Relację z naszej wycieczki przeczytacie TUTAJ.
Pinitpolanica, świętokrzyska polana, zagnańsk, chrusty
Pinitpolanica, oceanika, chrusty, zagnańsk, świętokrzyska polana
Pinitkraina zabawy, polanica, chrusty, zagnańsk, świętokrzyska polana

Dąb Bartek w Zagnańsku

Tuż przed Świętokrzyską Polaną stoi najsłynniejsze polskie drzewo! Dąb Bartek jest najstarszym drzewem w naszym kraju i bez wątpienia jedną z największych atrakcji turystycznych Gór Świętokrzyskich. Legendy mówią, że pod tym dębem odpoczywali Jan III Sobieski i Bolesław Krzywousty.
Pinitdąb bartek, zagnańsk

Samsonów – Ruiny Huty „Józef”
Trzy kilometry za Zagnańskiem znajdują się ruiny dawnej huty. To miejsce, z którego nie mogliśmy wyciągnąć Julka! Tajemnicze przejścia, ukryte schowki, wysokie mury sprawiły, że dziecko nabrało dodatkowej energii do zwiedzania, a rodzice byli bardzo zaskoczeni, ponieważ nie spodziewali się, że dawna huta będzie najlepszą atrakcją wycieczki!

Pinitruiny, samsonów
Sabat Krajno – Park Rozrywki i Miniatur
W parku znajdującym się u samych stóp Łysicy – najwyższego szczytu Gór Świętokrzyskich zobaczycie: Aleję Miniatur „Wonderfull World”, a przy niej największe atrakcje z całego świata. Jest tu m.in. Bazylika Watykańska z Placem Świętego Piotra, Wieża Eiffla, Opera w Sydney, Wieże World Trade Center, gorące źródła w Parku Yellowstone, Katedrę Notre Dame, Piramidę Cheopsa.
Oczywiście nie przejdziecie obok Lunaparku i Parku Linowego, które przyciągają dzieci jak magnesy 😉 Działa tu też kino 6D i zimą ośrodek narciarski.
Zaraz przed Krajnem, w Świętej Katarzynie są najlepsze na świecie lody włoskie! Jedyną słuszną budkę z lodami poznacie po kolejce 🙂
A na zdjęciach malutki Julcio 🙂
Pinitkrajno, sabat krajno, park minatur
Pinitsabat krajno, krajno, park miniatur
Pinit
Zamek Krzyżtopór
W Ujeździe za Opatowem, pomiędzy miejscowościami Iwaniska i Konary, znajdują się potężne ruiny, ogromnego zamku Krzyżtopór. Byliśmy tam na początku stycznia tego roku, było bardzo zimno, a mimo to zwiedziliśmy cały zamek i wcale nam się nie spieszyło, żeby z niego wychodzić 🙂 Po tym jak Julek biegał wśród ruin starej huty w Samsonowie, nie mieliśmy wątpliwości, że i tu mu się spodoba – jak się okazało, było jeszcze ciekawiej. W 2014 zakończył się remont i konserwacja ruin, dzięki czemu zamek jest bardziej dostępny i interesujący dla odwiedzających. Podziemne trasy, olbrzymie sale, „tajne przejścia”, kręte schody, ogromny dziedziniec i wysokie mury sprawiają, że czujemy jakbyśmy cofnęli się w czasie. Krzyżtopór bez wątpienia jest jedną z głównych atrakcji w naszym województwie i uwierzcie mi – bardzo podoba się dzieciom!
Pinitujazd, krzyżtopór, zamek
Pinitujazd, krzyżtopór, zamek, ruiny
Pinitujazd, zamek, krzyżtopór, ruiny
Osada Średniowieczna w Hucie Szklanej
Tuż pod Świętym Krzyżem, w małej miejscowości Huta Szklana (gmina Bieliny) znajduje się Osada Średniowieczna – miejsce pełne magii, tradycji, kultury. Zobaczycie tu średniowieczne budowle i spotkacie ludzi, którzy żyli w tamtych czasach. Jest tu m.in. chatka zielarki, gospodarstwo bartnika, warsztat obróbki drewna, warsztat garncarski i tradycyjne domy średniowieczne. Osadę można nie tylko zwiedzić, ale też poznać „od środka” uczestnicząc w różnorodnych warsztatach, np. warsztatach tkackich, warsztatach garncarskich warsztatach zielarskich, warsztatach kaligrafii czy tańca średniowiecznego.
Pinithuta szklana, osada średniowieczna
Pinithuta szklana, osada średniowieczna, święty krzyż
Najpiękniejsza Świętokrzyska Wieś
Żadna Polska wieś nie jest tak piękna jak nasza świętokrzyska! Żałuję, że nie mam rodziny na wsi i nie mogę zbyt często cieszyć się jej urokami, ale każdego roku odwiedzam te niezwykle urocze wioski podczas Harcerskiego Rajdu Świętokrzyskiego. To właśnie na rajdzie Juluś po raz pierwszy zobaczył świętokrzyską wieś ze wszystkimi jej atutami – gospodarstwami pełnymi zwierząt – koni, kóz, krów, świnek, kur, kogutów, indyków i królików, traktorami i ciągnikami,  stodołami pełnymi siana, studniami, z których wyciągał wodę. Wspólnie podziwialiśmy przepiękne krajobrazy, zachwycaliśmy się kolorowymi polami i spacerowaliśmy wśród gór i lasów!
Jeśli chcecie zasmakować ciszy, spokoju, niezapomnianych widoków i pokazać dzieciom zwierzęta i pojazdy gospodarskie na żywo, a nie w książeczce – koniecznie odwiedźcie świętokrzyską wieś!
Pinitpasiaki świętokrzyskie, świętokrzyska wieś, świętokrzyskie jakie cudne, harcerski rajd świętokrzyski
Zalew Lubianka
To sztuczny zbiornik wodny, który znajduje się w Starachowicach, naszej miejscowości. Nie bez przyczyny dodałam go do tego zestawienia. Pomimo tego, że Lubianka znajduje się w mieście, to jest to miejsce, w którym odpoczniecie- również aktywnie. Po jednej stronie zalewu jest plaża, strzeżone kąpielisko, molo, wypożyczalnia sprzętu rekreacyjnego – kajaków i rowerków wodnych. Po drugiej stronie – od lasu – znajduje się Harcerski Ośrodek Obozowy „Lubianka” i tu zatrzymujemy się najczęściej – o każdej porze roku!
Pinitlubianka, zalew, starachowice
Pinit

Góry Świętokrzyskie i całe nasze województwo są pełne atrakcji zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Cały czas odkrywamy nowe miejsca, cały czas poznajemy nowe ciekawostki i cały uwielbiamy miejsce,w  którym mieszkamy 🙂 Myślę, że jeszcze wiele Wam pokażemy!

Kasia
signature

Subskrybuj, aby nie przegapić żadnego wpisu

Podaj swój adres email i bądź na bieżąco z nowościami na blogu :)

A ty co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

• Katarzyna R.
    11 stycznia, 2018

Wspaniałe propozycje. Nigdy nie mieliśmy okazji zwiedzać tamtych okolic, ale mamy w planach nadrobić i to. Marzymy, aby objeździć Polskę wzdłuż i wszerz 😛

Mamy podobne marzenia 🙂 Zapraszamy w nasze okolice 🙂

• damian211289
    11 stycznia, 2018

Na zamku Krzyżtopór byłem hen lat wstecz przy okazji wycieczki szkolnej. Nawet nie pamiętam zbyt wielu szczegółów. Jesienią miałem ponownie uderzyć w tamte strony, jednak plany jak zwykle rozjechały się po swojemu i czekam teraz na dłuższe dni. 😉

Pozdrawiam,
    D.

11 stycznia, 2018

Jestem świeżo po wycieczce i naprawdę polecam!

• Mateusz Glanert

Bardzo ciekawe inspiracje 🙂 Do województwa świętokrzyskiego mam niedaleko więc warto się wybrać

11 stycznia, 2018

Jest tu co robić i co zobaczyć 🙂

• Lemur Podróżnik

Lista ciekawa, ja bym jeszcze dołożyła do tej listy Centrum Leonarda da Vinci w Podzamczu:)

11 stycznia, 2018

Nie opisywałam, ponieważ jeszcze tam nie byliśmy 🙂 Ale Centrum już jest w naszych planach 🙂

• Marzena Janik

Widzę, że nie zależnie od wieku nie można się nudzić. No i fajnie, że można też aktywnie zwiedzać.

11 stycznia, 2018

Jest dużo miejsc do zobaczenia, dużo do zabawy i dużo do odpoczynku. Każdy znajdzie tu cos dla siebie 🙂

• Retromoderna

Ale świetny post. Już będę wiedziała gdzie się wybrać z dziećmi. 🙂

Zapraszamy w Świętokrzyskie 🙂

• Anonimowy

Zdjęcia są jeszcze ze słonecznych ciepłych dni chyba 😉

Kilka tak 🙂 Ale są też z teraz 🙂 Krzyżtopór np. był robiony 2 stycznia 🙂

• Ostra.Ostrowska

Bardzo inspirujące i jakie super zdjęcia 🙂

• Ewelina Gałdecka
    11 stycznia, 2018

Dziękuję za inspirację. Świętokrzyskie mam blisko, a jakoś nie było okazji lepiej je poznać. Zaliczyłam dawno temu Góry Świętokrzyskie i jaskinię Raj, ale to było ledwo liźnięcie. Teraz widzę, że jest dużo do odkrycia. Marzy mi się Zamek Krzyżtopór

• Zwykła Matka
    13 stycznia, 2018

Bardzo fajne miejsca, spodobało mi się tam, tym bardziej, że nigdy w tym rejonie nie byłam 🙂

• Kwadrans dla Ciebie
    14 stycznia, 2018

Wiele ciekawych inspiracji dla rodziców na spędzenie czasu z maluchami 🙂 Super!!!

• Krystyna Bożenna Borawska
    16 stycznia, 2018

Sama bym chętnie na taką wycieczkę pojechała, nie tylko z dzieckiem w ramach relaksu 🙂 Kiedy to lato będzie 😉

• momontop
    21 stycznia, 2018

Kiedy miałam ciocię w Kielcach, to często bywałam w Świętokrzyskim, ale od jej śmierci, już wiele, wiele lat tam nie byłam…

• Patrycja
    13 lutego, 2018

Świętokrzyskie czaruje, ja jestem oczarowana. Jako lokalna patriotka wspieram i podziwiam Nasz piękny region. Uwielbiam Kielce i kieleckie rezerwaty. Jako Pani Geograf z wykształcenia czuję się w Kielcach, jak dziecko w piaskownicy 🙂

Poprzedni
Jak nauczyć dzieci wzywania pomocy?