Please enter an Access Token

Medale Złota Polska – wspaniała pamiątka z podróży!

Medale Złota Polska to kolekcja, którą odkryliśmy podczas tegorocznych wakacji. Dziś zastanawiam się, jak to jest możliwe, że wcześniej o niej nie słyszałam!

Pierwszy medal zdobyliśmy w lipcu, w Sopocie. Przy samym molo stal automat i po wrzuceniu do niego kilku PLN wypadł medal z jednej strony prezentujący najdłuższe drewniane molo w Europie, a z drugiej strony gdańskiego Neptuna. Kilkaset metrów dalej, przy Placu Zdrojowym stał kolejny automat, z którego Julcio zdobył medal prezentujący Latarnię Morską w Sopocie.

Niedługo potem synek zadał mi pytanie, gdzie jeszcze są takie „złote monety”, a ja nie miałam pojęcia! Z pomocą przyszły mi Google, które przekierowały mnie na stronę Kolekcji Złota Polska, a tam już dowiedziałam się, że takich monet jest znacznie więcej i że można je zdobywać praktycznie w każdym rejonie Polski.

PinitKolekcja Złota Polska

Medale Złota Polska zachęcają do odkrywania naszego kraju!

Medale Złota Polska to wyjątkowa kolekcja monet, które są dostępne tylko i wyłącznie w miejscu, które prezentują, nie można ich dostać nigdzie indziej. Jeśli ktoś chce zdobyć medal, na którym widnieje na przykład Smok Wawelski, to musi się wybrać do Krakowa i dopiero tam, przy Wzgórzu Wawelskim zdobędzie monetę. Spacerując po Krakowie, odwiedzając atrakcje miasta można zebrać jeszcze kilka takich pamiątek. Medale Złota Polska znajdują się m.in. w Podziemiach Rynku w Krakowie, w Bazylice Mariackiej, przy Zamku Królewskim na Wawelu, w Sukiennicach, na Kopcu Kościuszki czy w krakowskim ZOO. Sama kolekcja Złoty Kraków to ponad 50 różnych medali! Aby zdobyć je wszystkie trzeba przejść cały Szlak o nazwie Złoty Kraków!

Podobnie jest z innymi rejonami Polski. Aby zdobyć konkretną kolekcję, trzeba odwiedzić wszystkie miejsca wpisane w dany Szlak Regionalny, np. Złote Śląskie, Złote PomorzeZłote Świętokrzyskie. Są też Szlaki tematyczne, w których zdobywa się medale Złota Polska, takie jak: Złote Zamki i Pałace, Szlak Jana Pawła II czy Złoty Szlak Sakralny. Każdy szlak zaproponowany przez twórców kolekcji Złota Polska jest wyposażony w broszurę dostępną w sklepikach i punktach sprzedaży medali, a także w mapę ze zdjęciami miejsc i ich adresem. Dodatkowo każdy szlak jest opisany na stronie internetowej Kolekcji Złota Polska – można tu pobrać ulotkę z wypisanymi atrakcjami, w których znajdują się medale i można zobaczyć cały szlak na mapie Google. Już sama strona internetowa jest bardzo fajną inspiracją do poznania nowych, nieznanych miejsc.

PinitMedale Złota Polska - wspaniała pamiątka z podróży!

Zdobywanie medali jest ogromną motywacją do podróżowania po Polsce. Tak naprawdę jedno miejsce, zachęca do odwiedzenia wszystkich pozostałych. Teraz Julek przed każdym naszym wyjazdem pyta, czy tam, gdzie jedziemy będą medale! I nawet jeśli mamy odwiedzić miejsce, które nie koniecznie go ciekawi, to dla „monety” nie tylko z przyjemnością je odwiedzi, ale też chętnie dowie się o nim czegoś więcej.

Medale Złota Polska to świetny pomysł na zachęcenie dziecka do wyjścia z domu, do odejścia od telewizora i komputera, do poznania przyrody, historii i zabytków naszego kraju. Mój synek uwielbia podróże i ogromnie cieszy mnie, że udało nam się zarazić go tą pasją, ale przyznaję, że i my czasem potrzebujemy takie „motywatora”. I nie piszę tu tylko o dzieciach, ale również o nas, dorosłych.

PinitKolekcja Złota Polska

Taki medal jest fantastyczną pamiątką z podróży. Przeglądając album, w którym kolekcjonujemy medale bardzo często wracamy wspomnieniami do wędrówek, które odbyliśmy i do miejsc, które odwiedziliśmy. Każdy zdobyty przez nas medal przypomina nam wydarzenia, które przeżyliśmy, przypomina nam drogę, jaką pokonaliśmy, żeby go zdobyć (a nie zawsze jest łatwo!), przypomina nam zabawne momenty i cudowny wspólnie spędzony czas.

Szlak Złote Świętokrzyskie to nasz szlak!

Medale Złota Polska zaczęliśmy zbierać w lipcu, a teraz mamy ich już prawie 20. Mamy medale z Sopotu, z Gdańska, z Mazur i z naszego województwa świętokrzyskiego. Szlak Złote Świętokrzyskie prawdopodobnie będzie pierwszym, który zdobędziemy w całości. Mamy już medale z Ekomuzeum w Starachowicach, z JuraParku w Bałtowie, z Pałacu w Kurozwękach, z Muzeum im. Orła Białego w Skarżysku Kamiennej, z Sanktuarium M.B. Ostrobramskiej w Skarżysku Kamiennej i z Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego na Świętym Krzyżu. Wiele z tych miejsc znajduje się bardzo blisko naszego domu, a odwiedziliśmy je dopiero w ostatnich miesiącach. Uwierzycie, że Ekomuzeum  znajduje się zaledwie 1900 metrów od naszego mieszkania, a z Julciem odwiedziliśmy je dopiero w sierpniu tego roku?! Nie ukrywam, że motywacją do wycieczki na starachowicki Wielki Piec było zdobycie medalu, ale efektem tej wycieczki było coś znacznie ważniejszego. Julek wziął udział w żywej lekcji historii, która ogromnie go zainteresowała i wiele nauczyła. Poznał historię naszego regionu, zobaczył XIX wieczne kompleksy wielkopiecowe, oglądał tropy dinozaurów z osadów jurajskich gór świętokrzyskich, odwiedził osadę starożytnego hutnictwa żelaza.  Już po tym przykładzie można zauważyć, że z każdego miejsca, które odwiedzamy, wynosimy o wiele więcej niż sam medal! Medal stanowi jedynie pamiątkę tego czego doświadczyliśmy, co przeżyliśmy, czego się nauczyliśmy, ale być może bez niego, do dziś zwlekalibyśmy z wizytą w tych miejscach.

Pinit

Album na medale Złota Polska

Początkowo zebrane medale odkładaliśmy do filiżanki, ale po kilku podróżach filiżanka się zapełniła i przyszedł czas na bardziej profesjonalne miejsce do ich przechowywania. Na stronie internetowej Złota Polska zamówiliśmy album na medale. W jednym albumie mieści się 5 kart katalogowych, a w każdej z nich umieścimy 12 szt medali.  Medale przed włożeniem do albumu umieszczamy w samoprzylepnych holderach, na których znajduje się miejsce na opis każdej „monety”. My jeszcze opisów nie zrobiliśmy, ale w najbliższym czasie umieścimy na nich datę, które będzie nam przypomniała, kiedy odwiedziliśmy konkretne miejsce.

Gdzie znaleźć medale Złota Polska i jaka jest ich cena?

Lokalizację medali znajdziecie na stronie internetowej Złota Polska i w ulotkach reklamowych. Trzeba jednak wiedzieć, że będą już w konkretnym miejscu nie zawsze widoczne są automaty z medalami. Są miejsca, w których w ogóle nie ma automatu,a le monetę można kupić. Są one dostępne w niektórych punktach informacji turystycznej, w sklepikach z pamiątkami, w kioskach, w kasach biletowych.

W różnych regionach kraju, w różnych muzeach, parkach rozrywki czy zamkach, ceny medali różnią się od siebie. My najtańszy znaleźliśmy w Skarżysku Kamiennej – w Muzeum Orła Białego (8 zł), natomiast najdroższy kupiliśmy w Kurozwękach i tam kosztował 12 zł.

Pinit

Dlaczego warto kolekcjonować medale Złota Polska?

• Zaproponowane szlaki dają nam gotowe pomysły na wycieczkę – jeśli zastanawiacie się, gdzie wybrać się z rodziną na weekend, sprawdźcie,  gdzie znajdują się medale! Podczas jednej podróży można zdobyć ich nawet kilka!
  • Odwiedzając konkretne miejsca odkrywamy Polskę, poznajemy atrakcje, o których często nawet nie słyszeliśmy,
  • Bierzemy udział w żywych lekcjach historii,
  • Poznajemy nie tylko walory turystyczne, ale też historyczne i przyrodnicze Polski,
  • Rozwijamy w sobie i w dzieciach pasję, jaką jest kolekcjonowanie,
  • Mamy większą motywację do odwiedzenia miejsc, które za bardzo nas nie interesują,
  • Mamy wyjątkową pamiątkę z podróży 🙂

Medale Złota Polska są ogromną zachętą do podróżowania, a my jesteśmy tego najlepszym przykładem. Mamy jeszcze kilka takich motywujących „gadżetów”, które kolekcjonujemy i już niedługo pokażę Wam je wszystkie. A dziś zachęcam Was jeszcze to zobaczenia naszego Dziennika Podróży, który własnoręcznie tworzymy: Dzienniek Podróży DIY metodą scrapbooking!

Kasia
signature

Subskrybuj, aby nie przegapić żadnego wpisu

Podaj swój adres email i bądź na bieżąco z nowościami na blogu :)

A ty co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

• Monika Mama na całego
    8 października, 2019

Ależ świetna kolekcja. Myślę, że warto, bo to super pamiątka. Moi dwaj synowie również kolekcjonują coś podobnego – zbierają „monety” z różnych miejsc. Monety – nie płatnicze lecz pamiątkowe. Niektóre z nich wyglądają bardzo podobnie do medali Złota Polska. Kto wie, czy nieświadomie już nie zapoczątkowaliśmy naszej kolekcji 😉

• Justyna

Super ze dziecko ma taką pasję. Moje szkraby są za małe na razie na takie pamiątki

• Adrianna
    8 października, 2019

Nigdy nie spotkałam się z taką kolekcją medali. Ten album wygląda imponująco i mówiąc szczerze, sama bym zaczęła takie medale zbierać.

• Paulina Wu

Super kolekcja, ważne aby mieć ciekawe hobby 😁

• Bookendorfina
    8 października, 2019

Przyznam, że bardzo podoba mi się taki sposób promocji wybranych miejsc Polski, podwójna, a nawet potrójna korzyść. 🙂

• Nowosadzik

Mój tato kocha medale 🙂 Coś dla niego 🙂

• Anna Londowska-Kaźmierczak
    8 października, 2019

To prawdziwa gratka dla każdego hobbysty.

• artur olbromski

TO FAKT ÆE ZBIERANIE MEDALI TURYSTYCZNYCH CZY TEÆ MONET TURYSTYCZNYCH CZY JAK JE TAM WYDAWCA NAZWIE NIE JEST SZEROKO ZNANE. ALE TO FRAJDA PAMIETAC POTEM GDZIE SIE BYLO I CO WIDZIALO, POLECAM ZWLASZCZA W CZECHACH GDZIE SA BARDZO POPULARNE, ORAZ W OGRODACH ZOOLOGICZNYCH

• Monika Kilijańska
    8 października, 2019

Świetny pomysł. Bardziej mi się to podoba niż np. zbieranie pocztówek czy magnesów na lodówkę z podróży.

• Wiewiórka w okularach

Kurczę, żebym wiedziała, że Krakowie są takie medale do kupienia, to na pewno bym zakupiła, jak byłam. 😀 Zawsze to świetna pamiątka. 🙂

• Bookendorfina
    9 października, 2019

Że też nie wiedzieliśmy wcześniej o możliwości powiększania takiej kolekcji, sami chętnie byśmy się na nią załapali, kiedy dzieci były młodsze. 🙂

• Joanna

Ja uwielbiam kolekcjonerstwo, ale wiadomo, że nie wszystko się nadaje. To musi być coś wow, co robi wrażenie i ma wartość ponadczasową. Sądzę, że tak jest w tym przypadku. I faktycznie, każdy czasem potrzebuje motywatora 🙂

• Monika Monime.pl
    9 października, 2019

Kiedyś lubiłam zbierać stare monety, ale nie dorobiłam się klasera na nie. Może taki bym kupiła wraz z kilkoma monetami z serii?

• Marta
    10 października, 2019

Ale fajne, nie miałam pojęcia, że jest coś takiego, teraz poszukam i będziemy sobie przywozić z naszych wycieczek 😍

Poprzedni
AIRBNB – świetny nocleg w rewelacyjnej cenie
Medale Złota Polska – wspaniała pamiątka z podróży!