Please enter an Access Token

Dzień Myśli Braterskiej, czyli nasze życie w harcerskim mundurze

Posted on

Przypuszczam, że dla wielu z Was 22 lutego jest dniem, jak każdy inny. To data, która większości osób nic mówi, a jest to dzień, w którym harcerze i skauci na całym świecie obchodzą swoje najważniejsze święto – Dzień Myśli Braterskiej. 22 lutego to dzień urodzin założyciela skautingu gen.Roberta Baden-Powell i jego żony Olave, naczelniczki skautek. Również dla nas jest do ważny dzień.

Nie chodzi o to, byśmy osiągnęli nasze najwyższe ideały, lecz o to, aby były one naprawdę wysokie

gen.Robert Baden-Powell

W harcerskim mundurze spędziłam więcej lat życia niż bez niego. To dziesiątki wyjazdów, obozów, rajdów i biwaków. To nowe doświadczenia, nowe umiejętności, niezapomniane podróże, spotkania, znajomości i przyjaźnie na całe życie i wreszcie miłość. Bardzo często wracam wspomnieniami do czasów, kiedy zaczęła się moja harcerska przygoda i cieszę się, że nadal mogę pracować z dziećmi i młodzieżą, że mogę wychowywać kolejne pokolenia harcerzy, że mogę założyć mundur, plecak i iść na szlak. W październiku 2021 zdobyłam stopień harcmistrza, najwyższy stopień instruktorski ZHP, który jeszcze bardziej motywuje mnie do dalszych działań.

Pinit

Pojawienie się Julka na świecie wiele nie zmieniło w naszycm harcerskim życiu. W siódmym miesiącu ciąży z ogromnym brzuchem pojechałam na obóz nad morze, zresztą jak każdego roku. Tym razem jednak, spakowaliśmy dodatkowe walizki dla mnie i dla dziecka, na wszelki wypadek, gdyby Julcio chciał wyjść wcześniej. Na szczęście nie zrobił niespodzianki i dzielnie czekał w brzuchu, a kolejne wakacje w lesie spędziliśmy już wszyscy razem i takie wakacje mamy do dziś.

Pinitdzień myśli braterskiej

Kiedy Julek był jeszcze w brzuchu, wielu znajomych pytało nas czy będzie harcerzem. Śmiejąc się, odpowiadaliśmy, że sam o tym zdecyduje, a my nie zamierzamy go do niczego zmuszać. Ale kiedy miał niespełna dwa miesiące, założyłam mu po raz pierwszy bojówki i bluzę z plakietką drużyny. Przed ukończeniem trzech latek kupiliśmy mu pierwszy mundur harcerski, później drugi i kolejne.

Dziś Julek jest bardzo aktywnym członkiem Związku Harcerstwa Polskiego. Bardzo chętnie chodzi na zbiórki, na rajdy, na wędrówki, jeździ na obozy i świetnie się przy tym wszystkim bawi. W styczniu 2022 złożył Przyrzeczenie Harcerskie. Był to ważny moment dla każdego z nas. Widzę, ile harcerstwo sprawia mu radości i jak bardzo jest z tego dumny. Zresztą nie tylko on, my jesteśmy z niegu dumni jeszcze bardziej!

Pinitdzień myśli braterskiej

„Skauci są dziećmi wolnych przestrzeni, a skauting to braterstwo w służbie i świeże powietrze.“ — Robert Baden-Powell

Na lato i nasz obóz w Krynicy Morskiej z utęsknieniem czekamy cały rok. Każdego roku spędzamy ponad trzy tygodnie w środku lasu, na terenie Parku Krajobrazowego Mierzei Wiślanej, bardzo blisko morza. Przez całe dnie wypoczywamy na świeżym powietrzu. Posiłki jemy na stołówce pod namiotem, kuchnia jest prawdziwie polowa. Umywalnia też wygląda inaczej niż ta klasyczna na polu namiotowym czy kempingu. Bierzemy udział w ogniskach, zajęciach dla dzieci, gramy piłkę, uczestniczymy w festiwalu obozowym, podglądamy dziki, żuczki i leśną roślinność, a kiedy chcemy odrobiny cywilizacji jedziemy do centrum Krynicy. Chodzimy na lody, na gofry, na wesołe miasteczko i na gokarty. Nie ograniczamy się do lasu. Spędzamy dużo czasu na plaży. Julek z radością kąpie się w morzu, zbiera muszelki i bursztyny, buduje zamki z piasku. Obóz harcerski to ogromna porcja wspaniałych przygód dla dziecka!

Pinit

A jeśli zastanawicie się czy warto zapisać dziecko na obóz harcerski, ten wpis powinien rozwiać Wasze wątpliwości:

11 powodów, dla których warto zapisać dziecko na obóz harcerski

Obozy, rajdy, harcerskie wyjazdy to dla Julka nowe doświadczenia, doskonałe lekcje samodzielności, wspaniała przygoda, nowe znajomości i piękne przyjaźnie. To zupełnie inny świat. Zupełnie inny niż ten, który mamy na co dzień!

Kasia
signature

Subskrybuj, aby nie przegapić żadnego wpisu

Podaj swój adres email i bądź na bieżąco z nowościami na blogu :)

A ty co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Brak Komentarzy.

Poprzedni
Jak wybrać krzesło obrotowe do biurka?