Please enter an Access Token

Wiosenne wakacje w Zalesie Mazury Active Spa

Ostatni weekend maja spędziliśmy nad jeziorem Orzyc. Zaraz po Komunii Julka spakowaliśmy bagaże i wyjechaliśmy na wiosenne wakacje do Zalesie Mazury Active Spa. Po ostatnich dość intensywnych i zabieganych tygodniach, bardzo potrzebowaliśmy odpoczynku, spokoju i zwyczajnego bycia razem. Szukaliśmy miejsca, w którym nie tylko będziemy mogli odpocząć i naładować baterie, ale też miejsca, które jest stworzone z myślą o rodzinach z dziećmi, co oznacza, że najmłodsi goście nie będą się nudzić, a rodzice martwić o niepotrzebne rzeczy. Co więcej, mogliśmy zabrać tu naszą sunię, Inkę!

Pinit

Hotel znajduje się na Mazurach, w niewielkim Zalesiu, tuż na Jeziorem Orzyc Wielki, a otacza go cudny las świerkowo-sosonowy. Jest tu naprawdę pięknie, zielono i niezwykle malowniczo! Nam już samo otoczenie mogłoby wystarczyć do idealnego wypoczynku, ale nie kryjmy, dzieci są bardziej wymagające i potrzebują troszkę więcej atrakcji.

Co czeka na najmłodszych gości w Mazury Zalesie Active Spa

Strefa basenowa to bez wątpienia jedna z największych atrakcji dla dzieci i w naszym przypadku nie jest inaczej. Julek uwielbia pływać, nurkować, grać w piłkę w wodzie, a z basenu najchętniej nie wychodziłby przez kilka godzin. Tu miał prawdziwy raj 🙂 Czasem pływaliśmy rano, czasami po południu, a najczęściej wieczorem. W Mazury Zalesie Active Spa jest jeden basen rekreacyjny wyposażony w hydromasaże, przeciwprądy oraz masującą wylewkę, a także basen z brodzikiem dla maluszków. W tym drugim są zjeżdzalnie dla najmłodszych gości i fontanna grzybek, którą bardzo się podoba również starszakom. W strefie basenowej są leżaki i akcesoria do pływania oraz zabawy. My korzystaliśmy głównie z piłek, ale znajdziecie tu także koła, rękawki i kamizelki do pływania, deski, „makarony” i okularki pływackie w różnych rozmiarach.

Pinitwiosenne wakacje zalesie mazury active spa
Nawet tutaj widać, że Mazury Zalesie Active Spa to rodzinny hotel! Automatyczne suszarki do włosów zamontowane są na dwóch poziomach – wyżej dla dorosłych i niżej dla dzieci. Jestem przekonana, że nie tylko my zwróciliśmy uwagę na tak świetne rozwiązanie.

Strefa animacji. Zaraz po zameldowaniu się w recepcji, otrzymaliśmy harmonogram zajęć odbywających się w hotelu podczas naszego pobytu. I pomimo tego, że Julek każdego uczestniczył w zajęciach z animatorami, to i tak nie udało nam się wziąć udziału we wszystkich animacjach. Zajęcia odbywały się kilka razy w ciągu dnia i za każdym razem mieliśmy dylemat, które animacje wybrać. Podczas naszego czterodniowego pobytu na Mazurach, Julek uczestniczył w wieczornych seansach filmowych, brał udział w zajęciach: „Survival race”, szukał zaginionego rajdowca i tworzył indiańskie amulety. Nie brakowało też zajęć, w których uczestniczyliśmy wszyscy razem, ale te pokażę Wam troszkę niżej.

W Zalesie Mazury Active Spa są atrakcje dla maluszków, ale też starszaków. Nie da się ukryć, że taki Game Room jest dla nich ogromną frajdą. Kiedy tylko mają chwilę wolnego czasu, spotykają się w sali i uruchamiają ulubione gry 🙂

Pinit

Podczas naszego pobytu w hotelu odbywały się także zajęcia plastyczne dla najmłodszych gości. Julek zabrał do domu medal, który sam zrobił podczas zabawy i przepiękny indiański łapacz snów, który do dziś odpędza wszystkie złe sny!

Jednym z ulubionych miejsc Julka w hotelu, była nowo powstała Strefa Active, która składa się z wielofunkcyjnej mini sali sportowej oraz ścianki wspinaczkowej z automatyczną asekuracją. Julek codziennie chodził z tatą na salę i grali w piłkę nożną tak długo, aż brakowało im sił 🙂 Na gości lubiących sportowe rozgrywki czeka również zewnętrzne boisko do koszykówki, piłki nożej, siatkówki, a także stół do ping ponga.

Pinitwiosenne wakacje zalesie mazury active spa

Jeszcze jedną nowością w hotelu jest Sala piaskowa, która doskonale się sprawdza nie tylko przy gorszej pogodzie. Przed wejściem do sali znajduje się „przebieralnia” wyposażona w różnego rozmiaru kalosze i ubrania, które można moczyć i brudzić. Dzięki temu maluszki nie tylko ochronią swoje ubranie przed ubrudzeniem, ale też będą mogły bawić się tak, jak pozwoli im wyobraźnia….bez ograniczeń. Sala piaskowa to fantastyczna zamknięta plaża wypełniona piaskiem, zabawkami i akcesoriami z wodą, gdzie można się bawić przez cały okrągły rok. Raj dla każdego – małego i dużego!

Pinit

Ponieważ Zalesie Mazury Active Spa to miejsce dedykowane przede wszystkim rodzinom z dziećmi, nie może tu zabraknąć placów zabaw zlokalizowanych na zewnątrz. Jest ich kilka, a każdy wyposażony jest w huśtawki, zjeżdzalnie i dodatkowe atrakcje, jak np. domek, trampolinę czy karuzelę.

Pinitwiosenne wakacje zalesie mazury active spa

W hotelu znajduje się dużo miejsc dedykowanych maluszkom. W zadaszonej, mającej ponad 200 m2 bajkolandii znajduje się dwupoziomowy małpi gaj (z kolorowymi piłeczkami, zjeżdżalniami i labiryntem), kącik animacji plastycznych i strefa zabaw i gier dla najmłodszych. Co więcej, rodzice każdego dnia mogą pozostawić swoje pociechy pod opieką profesjonalnych opiekunów w Baby Clubie (dedykowany dzieciom już od 4 miesiąca do 3 roku życia), jak również Mini Clubie (dedykowany dzieciom powyżej 3 roku życia). Maluszki nie tylko będą się tu bawić, uczyć i grać, ale też mogą przespać się w specjalnie przygotowanej sali snów. Nie ukrywam, że z takim miejscem w hotelu spotkałam się po raz pierwszy i jestem przekonana, że gdyby Julek był malutki, z chęcią korzystałabym z tego rozwiązania.

Wspominałam wcześniej, że w hotelu odbywały się zajęcia, w których mogliśmy uczestniczyć wszyscy razem. I jednym z nich było ognisko z pieczenim kiełbasek i rodzinnymi zabawami, które odbywało się na boisku blisko jeziora. Animatorzy rozpalili ogień, przygotowali poczęstunek, włączyli muzykę, przynieśli piłki i akcesoria do wspólnej zabawy, a my zadbaliśmy o to co najważniejsze, czyli radosną wspólną zabawę!

Pinit

Razem wybraliśmy się również do Mini Zoo na zajęcia, podczas których karmiliśmy mieszkające tam zwierzątka: konie, kozy, osła, króliki i kury. Uwierzcie, to były zajęcia, które bardzo podobały się nie tylko zwierzętom, ale też dzieciom i ich rodzicom. W końcu nie często konie czy osły jedzą nam z ręki, prawda?!

Pinitwiosenne wakacje zalesie mazury active spa

Ośrodek dysonuje sprzętem wodnym i sportowym, który można wypożyczyć w recepcji. Do dyspozycji gości są rowery turystyczne (również z fotelikami dla dzieci), rowerki wodne, kajaki i łódki. My korzystaliśmy z rowerków, zarówno tych turstycznych, jak i wodnych. W recepcji otrzymaliśmy mapkę ze szlakami rowerowymi i kajakowymi, które znacznie ułatwiły nam przygodę 🙂

Zalesie Mazury Active Spa to również miejsce stworzone z myślą o rodzicach…

Kiedy Julek uczestniczył w zajęciach animacyjnych, albo grał z tatą w piłkę, ja miałam czas na pyszną kawę i odpoczynek z książką w Lobby Barze. To absolutnie wyjątkowa przestrzeń, która składa się z dwóch poziomów: poziomu 0, dostępnego dla wszystkich gości i poziomu 1, do którego wejdą tylko osoby dorosłe.

Pinit
Poziom 0 to eleganckie i przytulne wnętrze, wyposażone w wygodne kanapy i stoliki. Zaraz przy wejściu stoi ekspres do kawy, do samodzielnej obsługi. To miejsce, gdzie pomimo obecności dzieci, można porozmawiać, odpocząć i delektować się doskonałym espresso, cappuccino czy latte macchiato.
Jeśli jednak potrzebujemy ciszy, spokoju i prawdziwego relaksu, to warto wejść odrobinę wyżej (na poziom 1), gdzie na rodziców czekają wygodne łóżka, poduszki, koce i relaksująca muzyka. To jest z moich ulubonych miejsc w hotelu! Zabierałam na górę kawę, książkę i odpoczywałam, jak nigdzie indziej! Górny poziom Lobby Baru przeznaczony jest tylko dla osób dorosłych i można do niego wejść po wpisaniu specjalnego kodu na klamce drzwi. Nie da się ukryć, że każdy rodzic choć na moment potrzebuje takiego czasu tylko dla siebie.
Poziom 1 posiada też taras z leżakami i przepieknym widokiem na las i jezioro. Tu, poza muzyką z głośników, moża usłyszeń szum drzew i śpiew ptaków. Coś pięknego!

Pozostając w temacie miejsc przygotowanych z myślą o rodzicach, wrócę do basenów i Strefy SPA. Bardzo często po rodzinnych wygłupach w basenie, wybieraliśmy się do strefy Spa, w której znajdują się:

• sauna infrared, która korzystnie wpływa na pracę naszego układu sercowo-naczyniowgo,
  • sauna fińska, wykazująca działanie odprężające oraz usuwające zmęczenie zarówno psychiczne, jak i fizyczne,
  • łaźnia parowa, mająca zbawienne znaczenie dla naszego zdrowia,
  • caldarium,
  • jacuzzi,
  • pielęgnujące i relaksujące zabiegi SPA.
Pinit

Dorośli goście hotelu mogą korzystać także z siłowni i sali fitness, jak również mogą uczestniczyć w zajęciach „dla aktywnych”. Podczas naszego pobytu odbywały się tu zajęcia takie, jak: trening obwodowy, zdrowe plecy, fitness, aqua aerobic czy nordic walking. Ponieważ na zajęcia sportowe jest ograniczona ilość miejsc, warto zapisać się na nie z wyprzedzeniem.

W Zalesie Mazury Active Spa na każdym kroku widać, że jest to miejsce stworzone dla rodzin z dziećmi – również w pokojach, apartamentach czy restauracji. Goście bezpłatnie mogą wypożyczyć łóżeczko drewniane z pełnym wyposażeniem, łóżeczko turystyczne, wanienki do kąpieli maluszków, zabezpieczenia kontaktów czy podgrzewacze do butelek. Natomiast w restauracji, na najmłodszych gości czeka kolorowa zastawa stołowa – talerzyki, kubeczki, sztućce i śliniaki, krzesełka do karmienia i pyszne, zdrowe, domowe posiłki w formie szwedzkiego stołu!

Dzięki temu, że ośrodek Zalesie Mazury Active Spa mieści się nad samym jeziorem, mamy zawarantowane przepiękne wschody i zachody słońca. Nam nie raz udało się wybrać na wieczorny spacer, podczas którego podziwialiśmy chowające się za horyzontem słoneczko. Blisko hotelu jest publiczna plaża z pomostami, leżakami i urządzeniami sportowymi. Lubiliśmy tu przychodzić.

Dużo podróżujemy po Polsce. Każdego roku odwiedzamy kilkanaście obiektów w górach, nam morzem, nad jeziorem, w miastach czy na wsi i jeszcze nigdy wcześniej nie byliśmy w miejscu, które jest tak doskonale przygotowane dla rodzin z dziećmi. My skorzystaliśmy z oferty „Wiosenne wakacje z dziećmi na Mazurach”, która trwa do 25 czerwca 2022 (zobacz TUTAJ), ale zaraz po niej, czekają na Was „Wakacje z dziećmi na Mazurach” (zobacz TUTAJ), które ogromnie polecamy! Myślę, że istotny dla Was będzie fakt, że w wakacje wypoczywają tu TYLKO rodziny z dziećmi!

Mazury Zalesie Active Spa

Zalesie 12, 11-010 Baczewo

tel. +48 606 30 63 44, +48 89 514 82 41

email: recepcja@zalesiemazury.pl

Kasia
signature

Subskrybuj, aby nie przegapić żadnego wpisu

Podaj swój adres email i bądź na bieżąco z nowościami na blogu :)

A ty co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *